Print Friendly and PDF

Translate

"Kocamın İntiharından Kendimi Sorumlu Tutuyorum"

|

 


Nadezhda Fadeeva: Klinik psikolog, IRP terapisti, seksolog

Kocam intihar etti ve ben kendimi suçlu hissediyorum. Akşam kavga ettik, çok konuştuk, daha önce 20 yıldır içmediği halde içti, çocuğun sandalyesini kırdı, bardaklarını kırdı. Korktum ve annemin yanına gittim. İlk evliliğimden oğlunu aramak istedim ama utandım. Ve koca ertesi sabah bir kavgadan sonra kendi canına kıydı.

Uykusuzluk için periyodik olarak güçlü haplar içti. Çalışmayı bıraktıklarında, kahveye konyak eklemeye başladı, bu da beni sık sık rahatsız etti. Belki bunun da etkisi olmuştur. bilmiyorum.

Yakınları beni suçlu görüyor, ben de kendimi suçluyorum. Kızım ve ben artık yalnızız ve bir araya gelip yaşamaya çalışıyorum... Ama nasıl?

Anna, 38 yaşında

Anya, yaşamaya devam etmelisin. Bu olay, kocanızın etrafını saran herkes için ve her şeyden önce siz ve kızınız için ciddi bir travmadır. Ve şimdi senin görevin bu testi aşmak ve devam etmek. Ve ayrıca kızı için bir destek olmak. Durumunuzu hissediyor ve şimdi yakınlarda güçlü ve yetişkin bir kişiye her zamankinden daha fazla ihtiyacı var.

Suçluluk, tüm duyguların en yıkıcı ve yıkıcısıdır. Bu bir hapishane: Bir kişi özgürce yaşıyor gibi görünüyor, ancak sürekli olarak kendini cezalandırıyor, kendini neşe ve olumlu duygulardan mahrum ediyor. Bu, bir kişi kendine zarar vermeye başladığında, bilinçsiz ve hatta bazen bilinçli otomatik saldırganlığa neden olan duygudur.

Birçok psikolog, birçok ciddi hastalığın altında yatan şeyin suçluluk duygusu olduğu konusunda hemfikirdir. Ancak bu duygu aslında anlamsızdır - olayları oynatamayacak ve kocanıza geri dönemeyeceksiniz, sadece kendinizi ve hayatınızı mahvedebilirsiniz.

Beynimiz, suçlama da dahil olmak üzere olan her şey için mantıklı bir açıklama bulmaya çalışır. Beyin için daha kolaydır, çünkü bu şekilde “her şeyi raflara koyarız”, dünya bizim için net ve basit hale gelir. Ancak hayat çok daha karmaşıktır ve bazı durumlarda mantığa meydan okur.

Suçlulukla başa çıkmak için asıl şeyi anlamanız gerekir: bu dünyayı terk etmek kocanızın kararıdır. Bu sadece onun seçimi ve sorumluluğudur. Ne yazık ki, sadece bunu yaptı. Ve eğer kavga olmasaydı, bu dünyayı terk etmek için başka bir fırsat bulurdu. Bir kaynağı ve yaşama arzusu olsaydı, hiçbir şey onu böyle bir karar vermeye, kavgalara ve zorluklara zorlamazdı.

Suçluluk ve kırgınlık ile değil, kocanıza karşı bir şükran ve sevgi duygusuyla yaşamak sizin için çok daha kolay olacaktır.

Sizin göreviniz ve kocanıza yakın olan herkes, ne kadar zor olursa olsun, seçimine katılmaktır. Ayrıca, kendinizi savunabildiğiniz ve kızınızı koruyabildiğiniz için kendinize teşekkür etmelisiniz: kocanız böyle bir durumdayken, sadece kendisi için değil, etrafındakiler için de bir tehlikeydi. Ve zamanında gidebilmiş olman, ikinizin de hayatını kurtarmış olabilir.

Suçluluktan bahsediyorsunuz, ancak bu durumda bununla birlikte başka bir duygu daha var - bir kızgınlık hissi. Bunu yaptığına, zayıflık gösterdiğine, seni ve kızını terk ettiğine, bunu çok anlamsız ve gülünç bir şekilde yaptığına ve bunun yanlış zamanda olmasına içerleme.

Bu duygunun da fark edilmesi ve daha olumlu bir şeye dönüştürülmesi gerekiyor: kocayı affetmek, başka türlü yapamayacağını anlamak. Ayrıca evliliğiniz boyunca size verdiği tüm güzellikler için, kızınızın babası olduğunuz için teşekkür etmek için.

Suçluluk ve küskünlük duyguları içinde değil, onun için şükran ve sevgi içinde yaşamanız çok daha kolay olacaktır. Bu minnettarlığı geliştirin, bu durumu tekrar hatırladığınız anlarda sürekli ona dönün. Şimdi asıl göreviniz kendinizi ve çocuğu kurtarmak. Kızınıza gelecekte destek ve güven verin. Kendinizi hapishaneden serbest bırakın. Her yeni günün tadını çıkarın. Ve yaşa.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar