Print Friendly and PDF

Translate

Narsistle Yaşamak

|

 


Narsistler genellikle tüm gücü ve duyguları etraflarındakilerden alan vampirlerle karşılaştırılır. Sevdikleri, kendi sinirleri pahasına, narsist doğanın özellikleri hakkında hayal kırıklığı yaratan ve çok doğru sonuçlara ulaşan kurbanlara dönüşür.

Sadece kendi içinde tamamen emilen bir kişinin yanında yaşamak nasıl bir şey?

 İnternetteki açıklamalara dayanarak, "nergisler hakkında alıntılar kitabı" derlendi.

Psikoloji Doktoru Leon Seltzer bunu analiz etti ve narsistlerin kurbanlarının istismarcıların doğası konusunda çok bilgili olduğu sonucuna vardı.

NARSİSTLER ACIMASIZ MANİPÜLATÖRLERDİR

Egoistler, partnerlerini tamamen boyun eğdirmek için fedakarlıklarını kullanma eğilimindedir. Bu nedenle narsistlerle yakın ilişki içinde olan kişiler sıklıkla sürekli olarak manipüle edildiklerini bildirirler.

“Birinin kızınıza böyle bir teklifte bulunacağını hayal edin: “Önce, istediğiniz gibi olacağım. Sana ilgi, sevgi vereceğim ve kendini özel hissedeceksin. Ama bana tamamen bağımlı olduğunu anladığımda, rol yapmayı bırakıp gerçek yüzümü göstereceğim. Duyarsız, aldatıcı ve zalim olacağım, seni küçük düşüreceğim ve hatta belki seni döveceğim. Neyin yanlış gittiğini anlamaya mı çalışıyorsun?

 Ama asla başaramayacaksın, bu yüzden asla aynı olmayacağım. Anlaşmak?

 Anlaşmak?”

Sadece gerçek bir psikopatın böyle bir şey sunabileceğini hemen anlarsınız ve elbette kızınızı böyle bir ilişkiden vazgeçirirsiniz. Ama nedense kendinizi böyle bir tehlikeden korumak imkansız ... "

“Aşağıya vurmak” kavramının bir narsist için tipik bir davranış olduğunu fark ettim.

“Bu adamları sevdik, ama neden?

 Çünkü başlangıçta bizi özel, sevilen, özenle çevrili hissettirdiler. Narsistler manipülasyon ustalarıdır, bizimle kurnazca ve hassas bir şekilde çalışırlar. Kelimenin tam anlamıyla beynimizi yıkıyorlar."

“Davranışlarımıza verilecek tepkinin ne olacağını asla bilemeyiz. Çünkü kararlı bir sistem yok ve tepkisini tahmin etmek imkansız. Tamamen öngörülemeyen öfkeden kaçınmak umuduyla, sürekli olarak memnun etmek için savaşmak zorunda kalıyoruz. "Aşağıya vurmak" kavramının bir narsist için tipik bir davranış olduğunu fark ettim.

MAĞDUR, TABİİYETİNİN HEMEN FARKINDA DEĞİLDİR.

Narsist bir partnerle uzun süre birlikte yaşayan kişiler genellikle bu ilişkinin kendilerini "kuruttuğunu" ve "kanadığını" söylerler. Ancak bunun gerçekleşmesi ancak kurban kritik bir noktaya ulaştığında gerçekleşir.

"Narsistler oldukça basittir: destek (hayranlık, saygı) isterler ve bunu elde etmek için her şeyi yaparlar. Ama yeterince alamazlarsa sinirlenirler. Partnerin kafası karıştı - sonuçta denedi, memnun etmeye çalıştı.

“Arkadaşlarım beni her zaman desteklediler ve bana bir insan olduğumu, hayatımın bir değeri ve anlamı olduğunu hatırlatmaktan asla bıkmadılar. Arkadaşlarım, onunla geçirdiğim yılların beni değiştirdiğini, beni gergin, endişeli ve yeteneklerimden şüphe ettiğimi söyledi. Ama bu süreçte ne kadar değiştiğimin farkında değildim.”

Narsist, içinizdeki iyi olan her şeyi bastıracaktır. Gerçekte kim olduğunuzu unutana kadar ruhunuzu manipüle edecek.

“Neden böyle insanlarla ilişkilerimizi kesmiyoruz?

 … Ne de olsa, narsist tüm görünüşüyle şunu gösteriyor: sen benim için bir hiçsin. Ve sonra kafan en karanlık düşüncelerle dolar. Depresyon, akut bir yalnızlık duygusu, sürekli başarısızlıkların peşinden koşma ve bunun sonucunda kendinden nefret etme. Kendimize sormaya başlıyoruz, “Buna nasıl katlanabilirim?

 Kendime böyle davranılmasına izin verirsem, benim hakkımda ne düşünürdü?

NARSİSTLER DERİN PSİKOLOJİK TRAVMAYA NEDEN OLABİLİR

Egoistlerle uzun süre yaşayan insanlar tarafından itiraflarında en sık kullanılan kelimeler, onlara verilen acının derecesini ve derinliğini açıkça karakterize eder: kayıp, üzüntü, boşluk, aşağılanma, aşağılanma, boşluk ...

"Onun dünyasına karıştım, parmak uçlarımda dolandım ve doğru şeyi yapıyor muyum diye endişelendim. haklı mıyım?

 Ve aniden bana en azından asgari düzeyde ilgi gösterdiğinde, deli gibi mutluydum! Bir kemiği atılmış aç ve sadık bir köpek gibi davrandım. "Beni düşünüyor!" - kafamda dönüyordu. Bu çok üzücü".

“İlk başta, narsist, içinizdeki tüm iyiliği boğacaktır. Gerçekte kim olduğunuzu unutana kadar psişenizi manipüle edecek. Kendi yansımanız size yabancı görünecek. Evet, o kadar kötü olacak, inan bana."

"Narsist kocam bir davetsiz misafir değildi. Sırf eğlence olsun diye beni incitmek istemiyordu. Sadece amacına ulaşmak için yaptı. Böylece ona güveneyim, ona itaat edeyim, ihtiyacı olan her şeyi ona vereyim. Ve sonunda acı onun için başlı başına bir sona dönüştü. Çünkü itaatkar olduğum için aşağılanmış bir durumdaydım.

NARSİSTLER DÜRÜST DEĞİLDİR

Narsistler genellikle dolandırıcı ve yalancı olarak konuşulur.

On yıl boyunca tamamen kocamın kontrolü altındaydım. O benim rehberimdi, hayatımın ta kendisiydi ve sonunda onu tamamen yok etti.

“Eski kocam benim hakkımda sürekli başkalarına yalan söyledi. Bu yalanın ışığında, ben her zaman kötüydüm ve o iyiydi, ancak gerçekte tam tersi oldu. Bunu yollarımız ayrıldıktan sonra öğrendim. Beni resmen yok etti. Artık acıya dayanamıyordum!"

“Narsist bir insanın temel alışkanlığı yalandır. Onun için tek kurtuluş gerçek olsa bile yalan söyleyecektir.

İsrailli yazar ve "Malign narsisizm" kitabının yazarı. Narsisizm Yeniden Ziyaret Edildi" Sam Vankin hem bencilliğini hem de sürekli yalanlarını açıkça kabul etti: "Yalan söylüyorum. Takıntılı, her zaman ve her şey hakkında. Bunu neden yapıyorum?

 İlginç ve çekici olmak. Dikkat çekmek, hayranlık, hayranlık, hayranlık uyandırmak ve dedikoduya yol açmak.

KURTULUŞUN BİR YOLU OLARAK İLİŞKİ BOZULMASI

Leon Seltzer, narsistlerle iletişim kurmaktan yorulan insanlar için çıkış yolunun onlarla ilişkileri kesmek olabileceğini söylüyor.

"Hayatın karşı karşıya geldiği tüm ateşli egoistleri hatırlayarak, ilk görüşmeden itibaren onların derinden bencil, ahlaksız, seks bağımlısı olduklarını ya da içlerinde başka bir solucan deliği olduğunu anladım. Böyle insanlardan uzak durmanız gerektiğini anlamak için yeterli tecrübeye, sezgiye sahip değildim. Sınırları nasıl koyacağımı bilmiyordum."

“On yıl boyunca tamamen kocamın kontrolü altındaydım. O benim rehberimdi, hayatımın ta kendisiydi ve sonunda hayat onu tamamen yok etti. Şimdi onu hatırladım, hiçbir şey hissetmiyorum. Hiç. Nefret yok, aşk yok, acıma yok - sadece boşluk. Ve bu harika".

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar