Print Friendly and PDF

Translate

Rüyayı Çöz Ve Hastalığı Önle

|

 


Bize öyle geliyor ki tüm kararları gerçekte biz veriyoruz. Bununla birlikte, uyandıktan sonra bunu her zaman hatırlamamamıza rağmen, ruhumuzun ana işi yaptığı bir rüyada. Rüyaları analiz etmek neden önemlidir?” Peygamberlik" rüyalarına inanmalı ve çerçeveler aniden renksizleşirse korkmalı mıyım?

 Ve eğer hiç rüya görmüyorsak, bu bizde bir sorun olduğu anlamına mı geliyor?

“Bir psikiyatrist ve psikoterapist olarak rüyalara çok önem veririm. Bu olmadan bilinçdışını analiz edip onunla iletişim kuramayız” diyor psikanalist Nina Asanova. - Uyku, iç dünyamızda olan her şeyin konsantrasyonudur. Bir rüyada, genellikle uyanık durumdayken işleyemeyeceğimiz bir şey gelir.

“Gece filmi”ni doğru bir şekilde deşifre ederseniz: dikkatli, daha iyi bir profesyonel analizin yardımıyla, bilinçaltından önemli mesajlar alabilir ve bunları gerçeğe uygulayabilirsiniz. Uyku, “Haydi, tahmin et!” oyunu şeklinde bilinçaltının bilinçle iletişimidir. Sanki bir bilmeceyi çözmemiz teklif edilmiş gibi: orada kim saklanıyor, gerçekten ne hissediyorsun ve kendinden ne gibi arzular saklıyorsun?

ARZULARIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ

Psikolojiler: Sıklıkla "Rüya bana bunu yaptırdı" denir. Sanki bir rüya yukarıdan gelen bir mesaj, dışarıdan aldığımız bir tür talimatmış gibi. Takip etmeli mi?

Nina Asanova: Herhangi bir rüya, arzuların gerçekleşmesidir, gerçekleşmemiş cinsel ve saldırgan arzuların bir kombinasyonu, bir "tatmin varsanısıdır". Uyku bize, zaten duyularımızda olanı ve fark edilmek istediğimizi görme ve bazen fiziksel olarak hissetme fırsatı verir. Gündüz, bunun için her zaman bir şans yoktur: korku, bilinçsiz deneyimler, özellikle travmatik, işlenmemiş kayıplar araya girer.

"Doğru", verimli rüyalar gördüğümden ve "yanlış" rüyalar görmediğimden nasıl emin olabilirim?

İlk başta bize verimsiz, anlaşılmaz, sanrılı görünse bile, her rüya bir mesaj taşır. Gizli anlamını çözmeliyiz. Kişi kendi rüyasını yaratır, hayatta "uyku senaryosundan" her şey başına gelir. Rüyanın amacının arzumuzu tatmin etmek olduğu düşünülürse, taburcu olması için zemin hazırlanmalıdır.

Psikanaliz açısından rüyalar "iyi" ve "kötü" olarak ikiye ayrılabilir. "İyi" bir rüya görmek için rüyaya hazırlıklı olunmalıdır. Hep rüya görürüz ama her şeyi hatırlamayız. İyi olanlar, beyinde hatıra adacıkları veya arzuların tatmini olarak “yoğunlaştırılan” rüyalardır. Olayların, bizim tarafımızdan anlaşılabilecek ve başkalarına aktarılabilecek, anlaşılır bir hikayeye yerleştirildiği hikayeler. Konuyu fark ederiz ve onu çözebiliriz.

Bilinçaltını anlamaya ayarlı insanlarda, bastırılmış içsel deneyimler anlaşılabilir bir biçime dönüşebilir - bir rüya.

Ve "kötü" rüyalar, belirli bir biçimi olmayan bir izlenimler, duygular topluluğudur, onları yeniden anlatamayız. Bu tür rüyalar genellikle belirli bir psikosomatik olan hastalar tarafından görülür - yaşamaya, tepki vermeye, davranmaya alışkındırlar, ancak bilinçaltını hiç düşünmezler.

Kural olarak, bu tür insanlar geçmişten gelen gerçekleri ve anıları hakkında bile çok az şey söyleyebilirler. Yıllarca yeraltı mezarları, koridorlar hayal edebilirler - bu onların iç hayatıdır. Yavaş yavaş, duygusal olarak zenginleştikçe, duygusal bağlantılar kurulduğunda hayalleri değişir: kapılar açılır, koridorlar biter, bir şeyler olmaya başlar.

Sadece bilinçaltını anlamaya ayarlı insanlarda, bastırılmış içsel deneyimler anlaşılabilir bir forma - bir rüyaya - dönüşebilir. Böyle bir insan, rüyanın hangi sembolleri taşıdığını, ona ne anlatmak istediğini anlayabilir. Rüyanın tüm bölümlerini - bir gecede farklı "dizilerde" hayalini kurduğumuz her şeyi analiz etmek önemlidir, çünkü tüm parçalar aynı şey hakkındadır, sadece farklı açılardan.

RÜYA: "ANNE OLMAYA HAZIRIM"

Yalnız bir hasta, sözde terk etme sendromu üzerinde bir psikoterapist ile uzun süre çalıştı. Bir rüyada, yüksek bir binanın çatısında ona bağıran küçük bir çocuk gördü: “Anne, beni kollarına al!” Kahraman duvara zorlukla tırmanmaya başladı, aniden kanatları vardı. Havalandı, bu çocuğu kollarına aldı, büyük bir mutluluk yaşadı ve ayrıca kanatlar üzerinde aşağı indi. Uyanan kadın, hastaneye gitti ve annesi tarafından terk edilen bir çocuğun evlat edinilmesi için evrak hazırladı.

Nina Asanova, “Rüya hayatını değiştirebildi çünkü zaten anneliğe hazırdı, bir başkasını kabul edebileceğine dair bir his vardı” diye açıklıyor. “Onu sevecek küçük bir insana ihtiyaç vardı. Rüya bir itici güçtü, dört yıllık terapi boyunca hazırladığı şeyin bir tezahürüydü. Çatıdaki o çocuk, annesine “Anne gel beni kollarına al!” diye bağırmak isteyen hastanın kendisidir. Ve ana nesneyle yeniden birleşme arzusu gerçekleşti - bir rüyada.

HİÇBİR ŞEY HAYAL ETMEDİĞİNDE

Bazıları hiç rüya görmediklerini veya aniden rüya görmeyi bıraktıklarını iddia ediyor. Oluyor mu yoksa sadece hatırlamıyorlar mı?

 Ve tamam mı?

Herkes rüya görmez, bu doğru. Ama daha önce bir şey hayal ettiyseniz ve sonra durduysanız, bu düşünmek için bir nedendir. Beynin çalışması değişti, elektriksel aktivitede bir azalma var. Bu fizyolojik nedenlere bağlı olabilir: beyin hasarı, vasküler bozukluklar veya merkezi sinir sistemi bozuklukları.

Aşırı miktarda deneyim, dayanılmaz izlenimler veya travmatik olaylar nedeniyle hayal kurmayı bırakabilirsiniz: sevilen birinin ölümü, taşınma, boşanma, aile krizi. Bilinçaltımız kelimenin tam anlamıyla olanlara "gözlerini kapatır".

Renkli rüyalar görmek gerekli mi?

Hayır, hatta bundan daha fazlası: zihinsel rahatsızlığı olan hastalar genellikle ekran rüyaları görürler - sadece Malevich karesi gibi siyah bir "ekran". Her şeyin beyaza boyandığı ve hiçbir görüntünün olmadığı rüyalar vardır. Örneğin, bir kişi üzerinde beyaz bir arka plan ve geometrik şekiller görürse, bu, anneyle veya erken anne nesneleriyle (annenin yerini alan) erken temasların ihlal edildiğini gösterir.

Rüyayı çöz ve hastalığı önle

ŞEYLERİ DÜŞÜNMEK İÇİN RÜYA

Birçoğu, daha sonra gerçekte meydana gelen olayları bir rüyada görmekten korkar. Mistik basittir.

Burada mistik yok. Çoğu zaman önemli bir mesaj "kalınlaştırma" mekanizması yoluyla gelir. Uyanıkken, belirli deneyimlere dikkat etmeyiz ve bir rüyada "bükülür" ve yoğunlaşır, zaten ciddiye alabileceğimiz bir form kazanırlar.

Müvekkilim soyulduğunu rüyasında gördü - ve gerçekten de çok geçmeden başına geldi. Ancak daha sonra komployu çözdüğümüzde fark etti: Bu olaydan kısa bir süre önce onu uyaran bir şey vardı. Masadaki kağıtların bıraktığı gibi olmadığını fark etti ama buna hiç önem vermedi. Ama bilinçaltı değişimi yakalamayı başardı. Bir rüyada bu mesaj bir uyarı şeklinde geldi. Yani hırsızlık hayal ettiği için olmadı.

Bir arkadaşım rüyasında kocasının - kırk yaşlarındaydı - öldüğünü gördü. Ve çok geçmeden ortadan kayboldu. Çok korkmuştu: Gerçek, bilinçaltından gerçekleşmiş gibiydi. Bu tür rüyalara genellikle "peygamber" denir, çoğumuz tarafından hayal edildiler. Olayları önceden nasıl öğreniriz?

Muhtemelen durumuyla ilgili sözlü olmayan sinyaller kocasından geldi. Karısı elektromanyetik dalgaları ve endişeyi yakaladı. Sevdiklerimizi oldukça sık "okuyoruz" ve bunun için kelimelere ihtiyacımız yok. Anne, bebeğin duygularını ve ruh hallerini anlar ve yetişkin çocuğu belli bir mesafeden hisseder. Bir kadın kocasını seviyorsa, onun için endişelenir. Çocuklar yaşlı ebeveynler hakkında "tahminler" hayal eder.

Bir rüya gördüyseniz ve onu analiz ettik, organik dürtülerin rüyalara dönüştüğü ve somatik olarak boşaltılmasına izin vermediği anlamına gelir.

Rüyaların "kahramanları", sağlıksız bir vücut tarafından gönderilen somatoviseral sistemin (cilt, kaslar, eklemler, iç organlar, kan damarlarından duyusal bilgileri işler. - Ed.) sinyallerine dikkat ederse, birçok hastalıklar önlenebilirdi. Hastalıklı bir organın genellikle hastalığın açıkça ortaya çıkmasından çok daha erken sinyaller verdiği kanıtlanmıştır. Ve zamanında muayene edilirse hastalık önlenebilir.

Rüyalar vücudumuzun psikobiyolojik özellikleriyle ilişkilidir ve her zaman konuşulmayan ancak tanıdık fenomenlerin arka planına karşı oluşturulur. Eğer bir rüya görmüşsek ve onu çözmüşsek, somatik problem çözülmüş, içeriden gelen organik dürtüler rüyaya dönüşmüş ve somatiklere boşaltılmasına izin vermemiş demektir.

Öyleyse kehanet rüyalar var mı, yoksa güzel bir metafor mu?

Var, ancak yaygınlıkları büyük ölçüde abartılıyor. 22 bin rüyadan sadece birine kehanet denilebilir. Herhangi bir bilgisi olmayan bir kişinin, örneğin bir felaketi öngörmesi son derece nadirdir.

New York'ta, 1940'larda, esas olarak kehanet rüyalarını aramakla meşgul olan rüyaları anlamak için bir büro kuruldu. İnsanlar geldi, rüyalarını anlattı. 60 yıl boyunca devasa bir ciltten - bir milyon hikayeden - sadece 10'unun "peygamber" kavramına girdiği ortaya çıktı. Onlar gerçekten felaketlerin öngörüleriydi.

Bir rüya, farklı olayların inanılmaz bir birleşimidir. Özel, duyular ötesi bir duyarlılığa ihtiyacınız var. Sözel olmayan çeşitli tezahürlere alışılmadık şekilde açık olan insanlar var ve parapsikoloji onları inceliyor. Ancak çoğu zaman olayları tahmin etmek için "özel yetenekler", serebral korteksin olağanüstü aktivitesi bir tümörden kaynaklanır. Bu nedenle, olağandışı ve ani hassasiyet değişiklikleri aniden fark edilirse, bir doktora görünmeye değer.

Nina Asanova bir psikiyatrist, psikanalist, Moskova Psikanaliz Enstitüsü psikanaliz fakültesi dekanı, Klinik Psikanalizin Temelleri Bölümü profesörü, Klinik Merkez başkanı, tıp bilimleri adayı, Uluslararası Psikanaliz Birliği'nin doğrudan üyesi ( IPA).

**

"Kehanet rüyalar görüyorum"

Yaklaşık on yıl önce bir rüya gördüm. Sanki bir meslektaş-arkadaşın kocası ölmüş gibi. Tabii ki, ona hiçbir şey söylememeye karar verdim. Ve birkaç gün sonra aniden kocasının bir kaza geçirdiğini bildirdi. Tam olarak kasvetli bir rüya gördüğüm gece ortaya çıktı. Neyse ki, araba pahalıydı, güvenilirdi, morluklarla kurtuldu.

Alexey Belyakov

Oanda nihayet ikna oldum: evet, kehanet rüyalar görüyorum. Beni küstah ve deli sanmayın, ben katı bir materyalistim, hiçbir mistisizme, hiçbir aptal işarete, el falı ve astrolojiye inanmıyorum. Bunların hepsi saçmalık ve dolandırıcılık. Kadınlar için eğlence. İnsanlar bana burcumu sorduğunda hep araya girerim. Astrolojik olarak yetenekli kızlardan duymaktan bıktım: “Ah, bu kadar! O zaman neden böyle bir karaktere sahip olduğunuz ve Gemini'yi neden sevmediğiniz açık ... ”Rüya kitapları tamamen saçmalık, ortaçağ müstehcenliğinin mirası. At ve unut.

Ama rüyalar tamamen farklı bir şeydir. Yıldızlar ve geri giden Merkür yok, her şey kafamızın içinde. Ve herkes kehanet rüyalar görür, ben hiç de eşsiz bir biyolojik nesne değilim. Sadece onları hatırlamak önemlidir.

Çocukken annemle ilgili çok korkunç bir rüya gördüm. Yirmi yılda gerçek oldu

Mutluluğum ve sıkıntım, belirgin bir komplo olan tüm rüyaları hatırlamam. Tamamen yabancı bir karakter görsem bile. Diyelim ki bir kız, zor bir gülümsemeye sahip ince bir sarışın - onu hatırlayacağım. Bir zamanlar böyle bir rüya gördüm, onunla yüksek Stalinist evlerin yakınında dolaştık, onu öpmeye çalıştım, “Sonra!” Dedi. Beş yıl sonra, bu kız hayatımda ortaya çıktı, ana binada Moskova Devlet Üniversitesi yurdunda yaşadı. Onu kapıya kadar geçirdim, öpmeye çalıştım - ayy! İşte rüya. Hemen ona şöyle dedi: "Sen benim uzun zamandır değer verdiğim rüyamın kızısın." Gülümsedi, bunun bir iltifat olduğunu düşündü. Neden?

 Bırak düşünsün.

Birkaç yıl boyunca bir rüyadan sonra onu bekliyordum ve o “iç” de ortaya çıktı. Meraklıya onu öpmeyi başardığımı söyleyeceğim. Ve daha da fazlası.

Rüyalar her zaman bir olayın, bazen ilk eyleminin, hatta sonunun doğru bir senaryosunu vermez. Bazen sadece birkaç sahne, hızlı, heyecan verici, belirsiz. Her şeyi hatırla - kanun bu. Ve neden, daha fazla açıklayacağım.

"Kehanet rüyalar görüyorum"

Çocukken annemle ilgili çok korkunç bir rüya gördüm. Onu sonsuza kadar hatırlıyorum. Bu, yaklaşık yirmi yıl sonra, çok hastalandığında gerçek oldu, aslında aklını kaybetti. Neredeyse bire bir gerçekleşti. O korkunç rüyayı gördüğümde - annem 35 yaşındaydı, neşeli ve sağlıklı bir kadındı. Bu yüzden rüya beni çok korkuttu.

Ama 20 yıl sonra, rüyanın gerçekleştiğini keşfettiğimde, hayır, yeniden mistisizm hakkında düşünmedim. Çocukken hakkında uyarıldığım şeyi yeniden yaşadım. Kim uyardı?

 Ben kendim, çocuklarımın huzursuz beyni. Sanırım "vahşi doğaya" gitmesine izin verdiğimizde, tüm seçenekleri hesaplamaya başlıyor. O kadar çok bilgisi var ki milyonlarca seçenek var. Ama o bizim canım, kasıtlı saçmalıkları kesiyor, uygulanabilir planlar kuruyor.

Annemin durumunda, zaten kalıtsal hastalıklarımızla ilgili tüm bilgileri içeriyordu ve uzun yıllar sonra basınçla ilgili hangi küçük sorunların yol açabileceğini tahmin etmek o kadar da zor değil. Sadece uyarıyoruz: öyle olabilir, hazırlanın! Bu nedenle, annemin ciddi hastalığına katlandım - hayır, elbette daha kolay değil - ama sanki zihinsel olarak hazırlanmış gibi.

Kendinizle ilgili rüyalar hatırlanmalı ve kimseye söylenmemelidir. Bunlar sizin kişisel kodlarınız, görünüşleriniz, şifrelerinizdir. Ve gelecek için tahminler

Ama rüyaları hatırlamayız. Bazıları da rüya kitaplarında ipucu arar veya bilgili kız arkadaşlarından yorum yapmalarını ister. Ah evet, mutlular, sadece dizginlerini serbest bırak - gökyüzünü elmaslarla anlatacaklar. Hayır, kendinizle ilgili rüyalar hatırlanmalı ve kimseye söylenmemelidir. Bunlar sizin kişisel kodlarınız, görünüşleriniz, şifrelerinizdir. Ve gelecek için tahminler.

Uçak kazalarından ve uzaylı istilalarından korkmamalısın, beyin bazen sadece seni eğlendirir. Aynı çocuklukta harika bir rüya görmeme rağmen, çirkin ama kibar bir uzaylıyla nasıl arkadaş oldum. Gezegenine dönmesi gerektiğinde çok ağladığımı hatırlıyorum. Ve birkaç yıl sonra "Alien" filmini gördüm ve şunu fark ettim: çirkin arkadaşım o gece ve Steven Spielberg'i ziyaret etti. Ama ilişkilerine, tanıdıklarına ve sevdiklerine gelince - uyku senin elinde! Rüyalar çok doğru tahminler verir. Garip ikincil karakterlerle, vahşi koşullarda da olsa. Bu bir film değil, gereksizleri kesmek, arsaları kendileri düzeltmek gerekiyor. Sinemada rüya göstermeyi hiç öğrenmemişlerdir çünkü sadece birkaç saniye süren bu fantazmagoriyi yeniden yaratmak imkansızdır.

Beynimiz de çok ilgili, başkalarını düşünüyor, seçeneklerini hesaplıyor.

Diyelim ki, bir zamanlar hüzün ve hüzün içindeydim ve aniden parlak bir rüya gördüm: Eski bir patronun şirketinde, bir tür karnaval, tatil, müzik etrafında neşeyle gülüyorum. Birlikte olmaktan çok memnunuz. Uyandığımda "Delirium!" dedim. Gerçek şu ki, bundan yaklaşık iki yıl önce patronla tartıştık, istifa ettim ve nadir toplantılarda beni selamlamadı bile. Ama ne düşünürdün?

 Üç yıl daha geçti ve aniden bana seslendi: “Dinle, benimle çalışmak ister misin?”

Tanıştık. Eski kinleri unuttu. Neşeyle güldüler. Hayır, etrafta tatil yok, sadece bir ofis. Ama öyle görünüyor ki, hayalini kurduğum renkte bir takım elbise içindeydi. Bu zaten rastgele bir ayrıntı olsa da, bilinçaltımın bir şakası. Rengi tahmin ettim, yaramaz! Tekrar birlikte çalışmaya başladık. Gerçekten harika bir şey yok. Vektörlerimiz her zaman bir yöne yönlendirildi, sadece duygulardan arınmış beyin bunu kolayca hesapladı ama ben bunu hüznümde yapamadım. Ama zihinsel olarak onun çağrısına önceden hazırlandım çünkü rüyalarımı iyi hatırlıyorum.

Herkes bazen hayatında dikkat etmediğiniz biriyle seks yapmayı hayal eder.

Ve kocası ve kaza ile ilgili hikaye de mistisizm değil. Bir iş adamı olan kocamın çok sıkı çalıştığını biliyordum. Dostça toplantılar sırasında bile uyuklayabilir. Evet, rüyamda gördüğüm ölümü aşırı bir versiyon. Ancak işten eve dönerken kaza yaptı. Ve onu kurtaran sadece iyi bir arabaydı. Beynimiz de çok ilgili, başkalarını düşünüyor, seçeneklerini hesaplıyor. Bu nedenle, bir rüyada sevdiklerinizle ilgili sorunlar görürseniz, onları saklamanıza gerek yoktur, onları uyarmak daha iyidir. Belki birini kurtarabilirsin.

Ve son olarak, ana şey hakkında. Erotik rüyalar. Herkes bazen hayatında dikkat etmediğiniz biriyle seks yapmayı hayal eder. Uyanır ve düşünürsünüz: “Tanrım! Evet, hayatta değil! Ve boşuna. Uyku kötü tavsiye etmez. Birdenbire bu tam da ihtiyacınız olan şey. Bir bak, ha?

 Seks olmayabilir, ama güçlü arkadaşlar edinin. Bana oldu. Bir kızla hala arkadaşız.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar