Print Friendly and PDF

Translate

Kimsenin Sizi Umursamamasının 20 Nedeni

|

 


Yazar: Jenna Ryan bir blog yazarı ve iş kadınıdır.

Herkesi memnun etmek istiyorsun. Suçluyu her zaman çabuk affedersiniz. Almak değil vermek sizin için daha önemlidir - ancak o zaman size bir şeye değermişsiniz gibi görünür. Sen çok iyi bir insansın, hatta çok iyi. Ama o zaman neden diğerleri bunu takdir etmiyor?

Kazanmalarına izin verdiğim bir oyun oynuyorum. Oynamak istemediğim bir oyun oynuyorum, nasıl oynanacağını bilmiyorum ve daha da kötüsü oynadığımı bile bilmiyorum. Ve bu oyunda ben her zaman kaybedenim. Çünkü kartlar başlamadan çok önce dağıtıldı. Çünkü en iyi insanlara başkaları tarafından değer verilmez.

1. Sınırlarımı ihlal ettiğinizde sizin için üzülüyorum. Kendime ilişkimde neler olduğunu sormak yerine ona neyin var diye soruyorum. İhtiyaçlarımı en aza indiriyorum çünkü çok seviyorum.

2. İlk kez benimle karşılaşmaya başladıklarını hissetmiyorum. Çocukken pek saygı görmedim ve o zamandan beri pek bir şey değişmedi. Durum mümkün olan tüm sınırların ötesine geçmediği sürece, bunu normal buluyorum. Ve sonra çok geç ortaya çıkıyor.

Sürekli stresli, sinirli, huysuz, yorgun... Bütün bunlar partnerinizin "zehirli" insanlar kategorisinden olduğuna dair işaretlerdir, ancak hala yanınızdaysa bu da sınırların olmadığının bir işaretidir. ya da uzun süredir oradaydınız.

İlişkilerde sınırlar olmadığında kaos oluşur.

Biri seni umursamıyormuş gibi davranıyorsa, o zaman gerçekten seni umursamıyor demektir.

3. Hemen affederim. Sonunda saygısızlığa uğradığımı fark ettiğimde, "İstemediler" diye düşünüyorum. Ve otomatik olarak affediyorum. Ya da en azından onları yaptıklarının kötü olduğuna ikna ederim.

Ne halt?

 Ayağa kalkıp kendim için ayağa kalkmak yerine onlara görgü kurallarını öğretiyorum.

4. İlişkiler ve benlik saygısı arasında seçim yaparım. Aşk istiyorum. Bu sağlıklı bir arzudur. Herkes aşk ister. Ama bir dakika yalnız kalmak istemiyorum ve birçok ödün pahasına ilişkimi koruyorum.

5. Oyunculuk yapmak yerine, değerli olduğuma sizi ikna etmeye başlıyorum. İyi bir arkadaş olduğumu hatırlatırım, karım, sana nasıl baktığımı örnekler veririm. Bu en büyük bağımlılık hatasıdır: Kendinizle ilgilenmek yerine insanların sizin hakkınızda düşündüklerini değiştirmeye çalışmak. Ve çalışmıyor.

Bir başkasına bir şeye değer olduğunuzu göstermenin tek yolu, bir şeye değer olmaktır. Ve bunu yapmanın tek bir yolu var - buna kendiniz inanmak. Değerini bildiğin zaman, hiçbir şey kanıtlamak zorunda değilsin.

6. Beni sevenin beni asla gücendirmeyeceğine inanıyorum. Dünyayı kibar insanlarla dolu görüyorum ve beni seven birinin kasten beni incitmek isteyebileceği hiç aklıma gelmiyor. Bir noktada, bilinmeyen bir nedenle, bir kabus dünyasına dönüşen bir peri masalları ve fanteziler dünyasında yaşıyorum.

Basit bir gerçeği bilmiyorum: Birini tüm kalbimle seviyor olmam, onun bana iyi davranacağını garanti etmez.

Henüz önemli bir şey öğrenmedim: Ne kadar seversem seveyim, her zaman kendi sınırlarımı belirleyerek kendimi korumalıyım.

7. Bence o da benim gibi hissediyor ve düşünüyor. İlişkilerdeki amacım saf ve masum: sevmek, yardım etmek, korumak. Ve içtenlikle (ve yanlış bir şekilde!) çevremdeki herkesin benimle aynı hedefleri olduğunu düşünüyorum. Hayır, dünyada bencil, yozlaşmış, kurnaz insanlar var. Yine de uyarı işaretlerini görmezden geliyorum.

Onlara fırsat verirseniz, dünyanın en iyi insanları bile sizi kullanmayı reddetmeyecektir.

8. Beni gücendirseler bile kimseyi gücendirmek istemem. İlişkilerde çok dikkatliyimdir. Dikkatlice hareket ediyorum ve kimsenin ayağına basmamaya özen gösteriyorum, kendi acım pahasına bile olsa kimseyi incitmek istemiyorum. Hatta onları bana zarar verme deneyiminden korumaya çalışıyorum. Saklıyorum ve her şey yolundaymış gibi davranıyorum. Biri seni umursamıyormuş gibi davranıyorsa, o zaman gerçekten seni umursamıyormuş gibi gelmiyor bana.

9. Gerçeğe karşı körüm ve kimsenin beni gücendirmek isteyebileceğine inanmıyorum. Ama onlara fırsat verirseniz, dünyanın en iyi insanları bile sizi kullanmayı reddetmeyecektir.

10. Değerlendirmenize ihtiyacım var. Çocukluğumdan beri, bende bir sorun olduğunu hissettim. Bana iyi olduğumu söylemene ihtiyacım var çünkü hala kendime bunu söyleyemem. Ayrıca beni gücendirirken yanıldığını da kabul etmeni istiyorum. Yani, çıkıyor - kırılamayacağımı söylemek için başka birine ihtiyacım var. Ve ne diyeceğini düşünüyorsun?

11. Ben çok empatik bir insanım: %100 sizin için empati ve % 0 kendim için. Biri beni gücendirdiğinde onun adına utanırım. Benimkini incitseler bile diğer insanların duygularının sorumluluğunu alıyorum. Bu cennete giden yoldur, ama doğrudan cehenneme götürür.

12. Otomatik olarak herkesin haklı, benim haksız olduğumu düşünüyorum. Çünkü biri beni gücendirdiğinde aklıma gelen ilk düşünce şu oluyor: “Muhtemelen yanılmışım. Neyi yanlış yaptım?

13. Güç oynamayı sevenler için bir mıknatısım. Narsistlere ve egoistlere ilgi duyuyorum çünkü kendimin kullanılmasına izin veriyorum. Oynamak için senaryoları seçseydim, kan içen bir vampir, kafasını kesme tahtasına koyan masum bir kurban, kırkılan bir koyun olurdu... Kurbanın davranışı benim için rahat. Ve Evren bana ondan istediğimi vermeye devam ediyor...

 

14. Saygının nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum. Bana öyle geliyor ki, yaptığım tüm hatalara rağmen kendini ve aşkını bulmak için yaşaman gerekiyor. Bunun için hiçbir şey yapmadan, “aynen böyle” saygı duyulan bir ilişki içinde olabileceğin fikri bana yabancı.

15. Herkesi seviyorum ve beni gücendirdiklerinde onlar için üzülüyorum. Duygusal olarak, kendimden çok başkalarına uyum içindeyim. Kendi dalgamı yakalayıp kulağa nasıl geldiğini duyamıyorum.

16. Kendim karar vermiyorum. Başkalarına bana yaptıklarının iyi olup olmadığını soruyorum. Kendi lehime bir şey yapmadan önce fikir birliği ve uzlaşma ararım. Bir başkasından onay alana kadar hiçbir şeye karar veremeyeceğime inanıyorum. Aslında buna çaresizlik denir.

Neler olduğunu bir düşünün: Beni gücendirenden ne olduğunu ve nedenini soruyorum. Bana saygı duymayan birinden onay bekliyorum ki bana saygı duymadığını söylesin...

17. Sınır koymam. Aşağıdaki nedenler:

1) Başka birini memnun etmek istiyorum

2) komplikasyon istememek,

3) Kendime neye ihtiyacım olduğunu bilmiyorum ve bunun hakkında düşünmüyorum,

4) nasıl yapılacağını bilmiyorum.

18. Sana her şeyi veremediğimde kendimi suçlu hissediyorum.

19. Eşit ilişkilerde rahatsız olurum. vermem gerek. Bu yüzden bir şeye değer olduğumu hissediyorum.

20. Yalnız kalmaktan korkuyorum. Çünkü başkalarıyla olan ilişkilerin, kendinle olan ilişkilerden çok daha önemli olduğuna inanıyorum. Bir zamanlar küçüktüm ve aşksız öleceğimi düşündüm. Ama bu eski hikayeyi yaşamaya devam ediyorum ve o zamandan beri pek bir şeyin değiştiğini düşünmüyorum.

Başka birinin duygularımı kontrol etmesine izin vermediğim anda iç huzuru olacağını bilmiyorum.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar