Print Friendly and PDF

Translate

Ebu'l-Ala Mevdudi'nin cenaze namazı

|


Abdullah İbn Abbâs ( radiya'llâhü anh)'ın azadlısı Kureyb'ten rivayet edilmiştir:

“Abdullah İbn Abbâs'm, Mekke ile Medine arasında bulunan Kudeyd^de yada Usfân'da bir oğlu vefat etmişti. Bunun üzerine Abdullah İbn Abbâs:

“Ey Kureyb! Bak, oğlumun cenazesine ne kadar cemaat toplanmış” dedi. Kureyb der ki:

“Bunun üzerine dışarıya çıktım. Bir de baktım ki, oğlunun cenaze­sine bir çok insan toplanmış. Bunu ona haber verdim. Abdullah İbn Abbâs:

“Bu toplananların kırk kişi olduğunu söyleyebilir misin?”  diye sordu. Kureyb:

“Evet” diye cevap verdi. Abdullah İbn Abbâs:

“Öyleyse cenazeyi musallaya çıkarın. Çünkü ben, Rasulullah (salla'llâhü aleyhi ve sellem)'i:

“Hiçbir müslüman kişi yoktur ki, ölüp de Allah'a kesinlikle şirk koşma­yan kırk kişi cenazesinde bulunup namazını kılarsa Allah bunların o kimse hakkındaki şefaatlarını kabul eder” buyururken işittim. [

[Ebu Dâvud, Cenaiz 41-42, 3170; İbn Mâce, Cenaiz 19, 1489; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/277.]


 “Hangi Müslümanın cenazesinde Allah’a şirk koşmamış kırk kişi hazır bulunup namazını kılarsa, Allah, onların ölü hakkındaki şefaatini mutlaka kabul eder.” (Müslim, Cenaiz, 59)



Yusuf el-Karadavi, Eylül 1979'da Pakistan'ın Lahor kentinde Ebu'l-Ala Mevdudi'nin cenaze namazını kıldırıyor.

Önceki Yazı
« Prev Post
Sonraki Yazı
Next Post »

Benzer Yazılar